Czy publikacja artykułów sponsorowanych jest bezpieczna?
Wyjaśniamy:
Celem każdej kampanii reklamowej jest dotarcie z przekazem informacyjnym do jak największej ilości odbiorców, którzy zapoznają się z naszym artykułem, reklamą itp. następnie wykonają zamierzony przez nas ruch np.: kupią produkt lub wejdą na stronę aby zapoznać się z ofertą firmy.
W naszym przypadku, umieszczenie artykułu sponsorowanego w całości lub tylko we fragmencie z odnośnikiem do strony firmowej na której znajduje się całość artykułu zostało opisane i przewidziane z pewnymi uwagami przez samą Wyszukiwarkę Google.
Artykuł opisujący przypadki „Powielania Treści” opisuje wiele sytuacji jakie mogą zaistnieć – znajduje się tutaj:
https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=pl
A zatem, czy publikacja artykułów sponsorowanych jest bezpieczna?
Aby zapobiec problemom związanym z duplikowaniem treść radzimy publikować artykuł w sposób, który poleca samo Google:
Cyt: Rozważnie rozpowszechniaj treści: jeśli rozpowszechniasz treści również w innych witrynach, Google zawsze pokaże tę wersję, która zdaniem wyszukiwarki będzie najlepiej pasowała do zapytania użytkownika. Może, ale nie musi to być wersja, którą chcesz pokazać. W takiej sytuacji pomaga zamieszczenie w każdej witrynie, w której są rozpowszechniane Twoje treści, linku do oryginalnej wersji danego artykułu. Możesz również poprosić webmasterów korzystających z rozpowszechnianych przez Ciebie materiałów, by użyli metatagu noindex w celu uniemożliwienia wyszukiwarkom indeksowania tej wersji treści, która znajduje się w ich witrynach.
Oraz
Cyt: Unikaj powtórzeń: na przykład zamiast zamieszczać u dołu każdej strony obszerne informacje o prawach autorskich, zamieść tam jedynie bardzo krótkie streszczenie i link do strony, na której można znaleźć szczegóły. Ponadto możesz użyć narzędzia do obsługi parametrów, by określić sposób, w jaki Google ma traktować parametry URL.
Co wynika z powyższego, wynika z tego, że Wyszukiwarka Google przewidziała fakt, który istnieje od wielu lat w świecie realnym, a mianowicie:
- publikowanie i rozpowszechnienie skróconych treści + podanie źródła,
- publikowanie i rozpowszechnianie streszczonych treści + podanie źródła,
Ale z jedną istotną uwagą!
Artykuł, który chcemy rozpowszechnić w innych mediach, powinien posiadać w stopce odnośnik do strony na której znajduje szczegóły wpisu (cały artykuł).