
Czemu content marketing jest ważny w działaniach SEO
- Posted by BizPress
- On
- 0 Comments
- Content marketing, Przyjazne treści SEO
Content marketing to obecnie przede wszystkim jedna z nowszych i skuteczniejszych dziedzin, pozwalających na skuteczne pozycjonowanie stron w sieci. Osoby, które nadal bazują na działaniach, które przynosiły rezultaty kilka lat temu, powinny zainteresować się właśnie tą dziedziną, gdyż może ona bardzo dużo zmienić na lepsze dla ich strony.
Poruszane tematy
- Seo nieustannie się zmienia – musisz nadążać
- Jak działamy dzisiaj?
- Content marketing to większe bezpieczeństwo SEO
- Co jeszcze daje nam działanie według nowych zasad?
- Więcej usług połączonych ze sobą
- Klarowny model rozliczeń oparty na konkretnych działaniach
- Dlaczego warto stosować content marketing w działaniach SEO?
- Możesz budować tzw. Długi ogon
- Możesz uzyskać pozycję w TOP10 nawet na najtrudniejsze frazy
- Możesz zdobyć dobrej jakości linki za darmo
- Content marketing w SEO
Seo nieustannie się zmienia – musisz nadążać
Ostatnie lata to przede wszystkim ogrom zmian jakie pojawiły się w obrębie algorytmu Google. Osoby zajmujące się branżą SEO były w trudnej sytuacji, goniąc za zmianami i dobrymi wynikami. Aktualizacje doprowadziły do tego, że proces pozycjonowania stał się zdecydowanie bardziej czasochłonny i trudny, niż miało to miejsce dotychczas.
Specjaliści Seo oraz agencje, które dążyły do uzyskania lepszej widoczności stron swoich klientów w sieci, zostały zmuszone do całkowitej zmiany postępowania i znalezienia nowych rozwiązań. Dziś zdecydowanie ważniejsza stała się jakość treści, jak również linków, które do niej prowadzą. Dawniej wykorzystywano automatyczne metody, które prowadziły do uzyskiwania szybkich wyników, jednak teraz stały się one nieskuteczne, wręcz niebezpieczne dla strony klienta oraz dające efekty jedynie krótkotrwałe lub żadne.
Jak działamy dzisiaj?
Nowe Seo stawia na jakość treści, oraz jak najlepszą optymalizację stron. Stare metody pozwalające na zdobycie dużej ilości linków, o niskiej jakości – w katalogach, forach, blogach, zapleczach czy stronkach preclowych, obecnie mogą bardziej zaszkodzić niżeli pomóc.
Zmiany te doprowadziły do tego, że wiele agencji zrezygnowała ze świadczenia usług z zakresu Seo lub wycofała się z rynku, gdyż nie potrafili się oni dostosować do nowych wytycznych. Mimo wyraźnych wskazówek od Google, które prezentują, co należy zrobić, aby strona była widoczna, wiele osób nie potrafiło zacząć działać w taki właśnie sposób. Okazuje się, że zalecenia, jakie prezentuje Google są mocno powiązane z podstawowymi zasadami content marketingu, czyli z tworzeniem jakościowych treści, które są przydatne dla użytkownika i mogą prowadzić do rozwiązania jego problemu.
Content marketing to większe bezpieczeństwo SEO
Wiele firm rozliczało się z klientami za efekt. W konsekwencji dochodziło do tego, że nie patrząc na jakość i dłuższe utrzymanie się wyników i współpracy, dążyli oni do możliwie jak najszybszego „wbicia” strony na pozycje, aby zarobić na danym kliencie. Z punktu widzenia osoby zamawiającej usługi Seo najlepszym rozwiązaniem jest comiesięczny abonament za konkretne, wykonane usługi, który gwarantuje mu najwyższą ich jakość oraz najtrwalsze rezultaty.
Co jeszcze daje nam działanie według nowych zasad?
Jeśli promujemy stronę na zasadach obowiązujących w content marketingu, w sposób cykliczny, to wyraźnie widoczne są dodatkowe efekty, takie jak:
- marka klienta staje się lepiej rozpoznawalna,
- widocznie wzrasta ruch na stronie, dzięki efektowi tzw. długiego ogona oraz poprzez najważniejsze frazy kluczowe,
- jednocześnie wzrasta ruch z kanałów social, direct oraz refferal.
Więcej usług połączonych ze sobą
Stosowanie modelu abonamentowego jest zdecydowanie korzystniejsze. Klient ma w umowie zaprezentowany pełen zakres świadczonych na jego rzecz usług, dzięki czemu dokładniej może zweryfikować, jakie prace są prowadzone dla jego strony przez agencję. Obsługa SEO strony internetowej, czy marki jest pojęciem bardzo szerokim i obejmuje nie tylko linki zewnętrze do serwisu, ale również szereg działań, które mają przyczynić się do zaistnienia marki klienta w sieci. Uzyskanie wysokiej pozycji na najważniejszą frazę kluczową, stanowi tu jakby efekt uboczny, coś dodatkowego, a nie podstawowym cel działania agencji. Pośród usług, jakie może uzyskać klient w obsłudze abonamentowej znajdują się:
- przeprowadzenie audytu seo,
- nieustanny nadzór na optymalizacją strony,
- prowadzenie profili firmowych w serwisach social media,
- zapewnienie prowadzenia sekcji poradniowej – bloga związanego z usługami, jakie oferuje klient,
- jakościowy link building,
- analityka UX,
- analizowanie ruchu na stronie klienta,
- marketing automation,
- stosowanie marketingu szeptanego opartego o narzędzia monitoringu internetu,
- E-PR.
Klarowny model rozliczeń oparty na konkretnych działaniach
Jeśli rozliczenia odbywają się na zasadzie abonamentu, to agencja ma do wykonania konkretną ilość pracy nad stroną i promowaniem klienta w sieci, w każdym kolejnym miesiącu. W ten stosunkowo prosty sposób całkowicie eliminujemy przypadek, który wiąże się z wahaniami pozycji w wyszukiwarce czy karami od Google, pojawiającymi się na skutek przesadnie niebezpiecznych i niedozwolonych działań. Klient płaci za to co zrobiła agencja dla niego, przy uwzględnieniu roboczogodzin oraz poniesionych kosztów, np. na płatne artykuły czy reklamy.
Dlaczego warto stosować content marketing w działaniach SEO?
-
Możesz budować tzw. Długi ogon
Najczęściej indeksowanie pojawiających się na stronach artykułów przez Google przebiega w sprawny i bezproblemowy sposób. W szczególności, jeśli ich promocja jest prowadzona w sposób prawidłowy. Jeśli dodawane przez nas artykuły są odpowiednio zoptymalizowane, to budowanie długiego ogona staje się niezwykle proste. W konsekwencji strona jest widoczna w sieci nie jedynie na główną frazę kluczową, ale również na takie składające się z kilku części, a zdarza się, że prowadzą one do uzyskania znacznie większego ruchu niż fraza podstawowa.
-
Możesz uzyskać pozycję w TOP10 nawet na najtrudniejsze frazy
Wyszukiwarka Google docenia wysokiej jakości treści, które są przydatne dla użytkowników, zaspokajają ich potrzeby i pozwalają znaleźć to, czego aktualnie szukają. Jest to widoczne, gdyż takie strony w zdecydowanie łatwiejszy sposób osiągają wysokie pozycje nawet w przypadku wyjątkowo trudnych fraz. Ma to zastosowanie przede wszystkim w przypadku fraz, które dokładnie odpowiadają intencją użytkowników – temu co wpisywali w wyszukiwarkę.
-
Możesz zdobyć dobrej jakości linki za darmo
W wytycznych Google znajdujemy zapis, który mówi, że jeśli będziemy budować dobrej jakości oraz unikalne treści, to ludzie sami będą do naszej strony linkować, a co za tym idzie w łatwy sposób będziemy uzyskiwać darmowe linki, wysokiej jakości. Niezależnie od tego w jakim stopniu zgadzamy się z wytycznymi Google i jak dokładnie się do nich stosujemy, trzeba przyznać rację, temu, że jeśli treść jest unikalna i na odpowiednio wysokim poziomie, to linki pojawiają się wręcz samoistnie. Korzystanie ze starych metod pozycjonowania, nie daje takich możliwości.
Content marketing w SEO
Wprowadzenie zmian w kwestii rozliczeń za działania SEO – przejście od płatności za efekt do opłaty abonamentowej sprawia, że zyskują zarówno klienci, jak i agencje. Współpraca staje się zdecydowanie bardziej korzystna i w większości przypadków długoterminowa. Patrząc na kierunek w jakim przesuwa się Google ze swoimi wytycznymi i wskazówkami, możemy uznać, że z czasem jakość i unikalność treści stanie się jeszcze bardziej istotna. Możliwe również, że z biegiem czasu pozycjonowanie strony stanie się zdecydowanie trudniejsze i bardziej niebezpieczne. Jeśli nie będziemy stosować się do prezentowanych wytycznych, nie będziemy osiągać rezultatów, a kary będą nakładane coraz częściej. W przypadku tych zmian za odpowiedź można uznać właśnie content marketing, w którym stawia się na jakość, efekt długofalowy i zrównoważony rozwój.
0 Komentarze