
Gdzie publikować treści content marketingowe
- Posted by BizPress
- On
- 0 Comments
- Content marketing, Gdzie publikować treści content marketingowe?
Gdzie publikować treści content marketingowe?
W Internecie znajduje się mnóstwo poradników jak napisać dobry artykuł specjalistyczny, artykuł sponsorowany lub inne materiały content marketingowy. Niestety wiele firm, które zakupiło lub przygotowało takie materiały ma problem gdzie te materiały umieścić!
Podstawowym założeniem przy tworzenia materiałów content marketingowych jest ich późniejsza publikacja w mediach internetowych. Materiał w postaci artykułu, infografiki lub filmu musi zostać gdzieś opublikowany, aby trafił do szerokiego grona potencjalnych klientów.
Tylko wtedy przekaz informacyjny jaki stworzyliśmy będzie działał na naszą korzyść.
Przekaz musi trafić do klienta tu i teraz, inaczej całą strategia Content Marketingu legnie w gruzach.
Reasumując kluczową kwestią strategii działań Content Marketingowych jest:
Gdzie publikować treści content marketingowe?
Niniejszy artykuł ma za zadanie opisać i przedstawić kilka podstawowych form dystrybucji treści i podpowiedzieć, gdzie publikować materiały, aby naprawdę skutecznie promowały naszą firmę.
Co jest podstawą skuteczności content marketingu?
- Podstawą każdego działania jest osiągnięcie zamierzonego celu, który w przypadku dystrybucji materiałów content marketingowych jak najbardziej skuteczne dotarcie do odbiorcy.
- Obecnie na rynku marketingu internetowego pojawiało się wiele różnego rodzaju agencji marketingowych oferujących swoim klientom przygotowanie materiałów służących do promocji firmy w Internecie.
- Filozofia działania takich agencji marketingowych jest prosta – przygotować mniej lub bardziej ciekawy materiał.
- Przekazać materiały do klienta przy okazji zapominając (lub wcale nie o tym nie wiedząc), że usługa nie powinna się kończyć wraz z przekazaniem tekstów/infografik czy wideo. Właściwie nie powinna się nawet od tego zaczynać.
Najważniejsze w content marketingu są wartościowe treści, jednak bez skutecznej dystrybucji nawet najlepszy treść nie spełni swoich celów. Samo tworzenie treści bez zapewnienia im odpowiedniej dystrybucji czyli dotarcia do odbiorcy jest działaniem, które z góry skazane jest na nie powodzenie.
Gdzie publikować treści content marketingowe?
I w tym momencie jesteśmy myJ
BizPress.pl jest serwisem, skupującym się na pozyskiwaniu wartościowych miejsc służących do dystrybucji materiałów content marketingowych.
Gdy nawiązujemy współpracę z klientem działamy według sprawdzonego schematu:
- najpierw chcemy wiedzieć, jakiego efektu oczekuje zleceniodawca?
Następnie zazwyczaj mamy kilka pytań pomocniczych.
- Czy klient posiada swój blog firmowy?
- W jakich tematycznych mediach internetowych chce być widoczny?
Po co nam ta wiedza?
- Ponieważ teksty muszą zostać prawidłowo rozdystrybuowane.
Wstawienie nawet najbardziej merytorycznie doskonałych artykułów na firmowy blog przyczyni się do ogólnego rozwoju firmowej strony, oraz może spowodować krótko trwały wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy zawarte w treści artykułu. Korzyści może być więcej, ale największy efekt osiągniemy dopiero wtedy, kiedy nasz artykuł zostanie opublikowany w miejscach z których przyjdą do nas użytkownicy.
Gdzie publikować treści content marketingowe?
- Blog firmowy – prowadzony w ramach strony firmowej.
- Biznesowe portale informacyjne np.: BizPress.pl – treści zostaną dystrybuowane w ramach ogólnopolskich portali biznesowych oraz stron partnerskich.
- Landing page – strona promująca konkretny produkt lub usługę. Na tych stronach publikujemy treści typowo sprzedażowe, czyli teksty sugestywne, pisane językiem korzyści, sprzedające towar bez żadnych hamulców.
- Portale tematyczne – bardzo dobre miejsce do promowania swojego biznesu wśród odbiorców zainteresowanych Twoją branżą (a więc potencjalnych klientów). Teksty muszą mieć wysoką wartość merytoryczną, ponieważ czytać je będą fachowcy, często przekaz komercyjny jest zupełnie niedostrzegalny.
- Platformy contentowe np. SlideShare itp.
- Blogi prywatne – wielu osób prywatnych hobbistycznie zajmujących się określoną tematyką chętnie opublikuje na swojej stronie artykuł tematyczne związany z dziedziną jaka się zajmuje. Oczywiście nie za darmo, ale często taka współpraca się bardzo opłaca. Ponieważ poczytny blog hobbistyczny może posiadać wielu stałych czytelników, którzy regularnie czytają i udzielają się na takim blogu.
Nasza agencja często pośredniczy w kontakcie z blogerami w imieniu naszych klientów, celem jest dobranie odpowiedniego bloga pod kątem rzeczywistych potrzeb i oczekiwań klienta. Takie działanie nazywa się influencer marketingiem – to bardzo ciekawa i skuteczna strategia wykorzystania dobrego contentu, która stosujemy i polecamy. - Informacje prasowe rozsyłane do bazy dziennikarzy,
- Media społecznościowe – publikacja treści w portalach społecznościowych (Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+)
Korzyści z dystrybucji treści
- Dotarcie do odbiorców – zwiększenie zasięgu przekazu informacyjnego,
- Wzrost ruchu – zwiększenie ilości odwiedzić do opisywanej strony lub produktu,
- Pozycjonowanie – duży wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwanie na ujęte w treści słowa kluczowe
Wyżej wymienione metody dystrybucji treści oraz osiągnięte dzięki temu korzyści wymagają czasu, wysiłku oraz nakładów budżetowych na dotarcie z komunikatem do szerokiej grupy odbiorców. Jak wszystko w życiu, można to zrobić samemu tracąc wiele czasu i budżetu, albo zlecić to zadanie agencjom marketingowym wyspecjalizowanym w dystrybucji treści.
BizPress.pl poza posiadaniem własnej grupy biznesowych portali informacyjnych współpracuje z wieloma innymi znanymi wydawcami, poczytnymi blogerami którzy chętnie opublikują wartościowe materiały content marketingowe na swoich stronach www. Dzięki współpracy z nami osiągniesz zamierzony cel oraz zaoszczędzisz na czasie, który jak wszyscy wiemy nie jest do kupienia.
Zapraszamy do skorzystanie z naszych usług.
Zespół BizPress.pl
0 Komentarze