
Kiedy content marketing generuje ruch do strony internetowej
- Posted by BizPress
- On
- 0 Comments
- Content marketing a linki
Pośród celów content marketingu znajduje się m.in. osiągnięcie pozycji i rozpoznawalności naszej marki w sieci, długoterminowe wypozycjonowanie strony na zasadzie tzw. długiego ogona, zdobycie wartościowych linków do naszej strony, a to tylko początek listy, która mogłaby być zdecydowanie dłuższa. Działania content marketingowe, to podstawa współczesnego SEO, gdyż właśnie w tej dziedzinie stawiamy na jakość i efekty długofalowe, czyli na to, czego oczekuje od nas Google.
Poruszane tematy
Jakość treści pomaga zwiększyć ruch na stronie
Zdaniem Google, jeśli będziemy publikować unikalne, jakościowe i przydatne dla użytkowników treści, to sami będą oni linkować do naszej strony. My w ten sposób zyskamy wartościowe linki i zdecydowanie większy ruch na naszej stronie, gdyż kolejne osoby będą się na niej pojawiać niejako z polecenia. Obecna polityka Google pokazuje, że w przypadku np. stron o tematyce medycznej, wskazane jest aby teksty pisane były przez lekarzy i podpisane ich nazwiskiem, lub przynajmniej przez nich poświadczone. Takie działanie ma prowadzić do uzyskania maksymalnie wysokiej jakości informacji, jakie docierają do użytkowników.
Ciekawość użytkownika
Jeśli nasz tekst publikowany na zasadzie content marketingu, jest odpowiednio promowany, to zdecydowanie większy ruch uzyskamy z niego na naszej stronie w sytuacji, gdy wzbudzimy ciekawość u potencjalnego użytkownika i wywołamy u niego potrzebę kliknięcia, działania, wejścia i przeczytania artykułu. Mowa tu m.in. o tzw. klikbajtowych tytułach artykułów i odpowiedniej optymalizacji treści.
Zaspokajanie potrzeb
Na zdecydowanie większy ruch możemy liczyć również w sytuacji, gdy publikowane przez nas treści idealnie wpisują się w potrzeby naszych użytkowników. Chodzi o to, aby znajdywali oni u nas dokładnie to czego szukali, wpisując zapytanie w wyszukiwarkę. Tutaj po raz kolejny pojawia się zasada długiego ogona, bo w prawdzie pozycjonujemy stronę na podstawowe frazy, jednak wskazane jest, aby w tekście pojawiały się one również w dłuższych i odmienionych formach, bo jak wiadomo ludzie mogą w różny sposób wpisywać zapytania w wyszukiwarce.
Dopasowanie targetu
Okazuje się, że niezwykle istotne jest również odpowiednie dopasowanie targetu, czyli grupy docelowej, do której kierujemy nasze treści. Jeśli przykładowo świadczymy usługi jedynie na terenie Warszawy, to nie ma konieczności reklamowania się i prowadzenia kampanii dla reszty kraju. Im bardziej sprecyzowany target, tym większa szansa na uzyskanie zdecydowanie większego ruchu, dzięki działaniom content marketingowym i zyskanie w ten sposób pewniejszych klientów.
Content marketing a linki
W przypadku content marketingu pozyskiwanie linków jest raczej skutkiem ubocznym. Uzyskujesz właściwie natychmiastowe efekty w postaci ruchu ukierunkowanego bezpośrednio do Twojej strony, z witryny na której umieściłeś artykuł. Warto zaznaczyć, że strony w content marketingu są zdecydowanie wyższej jakości niżeli agregatory precli czy strony zapleczowe. Można więc w pewnym stopniu utwierdzić się w przekonaniu, że odpowiednio prowadzony content marketing daje wymierne rezultatu w postaci ruchu, większej ilości wyszukiwań naszej marki i zamówień produktów czy usług, niezależnie od sytuacji.
Content marketing postawa promocji w sieci
Działania związane z content marketingiem są obecnie podstawą działalności SEO w wielu ceniących się agencjach. Coraz większe znaczenie przypisuje się bowiem tzw. white SEO, chodzi o to, aby pozycjonowanie było w pewnym stopniu etyczne i czyste. Mamy dbać o jakość, unikalność, zapełnianie luk informacyjnych w sieci, dawać użytkownikom dokładnie to czego potrzebują. W takiej perspektywie właściwie prowadzone działania SEO, oparte o najnowsze wytyczne Google oraz content marketing pozwalają na zwiększenie ruchu na stronie za każdym razem, gdy rozpoczniemy kolejną kampanię. Oczywiście z czasem widoczność opublikowanego artykułu może być nieco mniejsza i może on generować mniejszą ilość wejść niżeli na początku, jeśli jednak będzie odpowiednio zoptymalizowany, to będą one pojawiać się nadal. A największy ruch content marketing z całą pewnością generuje w czasie trwania kampanii.