Pozyskiwanie ruchu na stronie poprzez content marketing
- Posted by BizPress
- On
- 0 Comments
- Content marketing - strategia w komunikacji marketingowej
Content Marketing, czyli aktywne wykorzystanie w promocji strony lub marki, takich serwisów jak bizpress.pl to rozwiązanie, które pozwala na jednoczesne zdobywanie wartościowych linków, pozyskiwanie wartościowego ruchu dla swojej strony, jak również budowanie świadomości marki. Rozpoczęcie takich działań jest niezwykle proste, wystarczy, że spojrzysz na kwestie swoich działań marketingowych z nieco innej perspektywy.
Prowadzenie działań content marketingowych, które koncentrują się na zdobywaniu ruchu, sprawia, że linki pojawiają się w charakterze powiedzmy wartościowego dodatku. Oczywiście konieczna jest dbałość o ich odpowiednie umiejscowienie, jednak nie mogą one stanowić tu głównego celu. W czasie planowania strategii w CM głównym założeniem jest doprowadzenie do pozyskania jak największej ilości użytkowników za pomocą odwołań lub w wyniku zbudowania świadomości marki, co wymiernie wpłynie na wejścia bezpośrednie lub poprzez wyszukiwarkę, gdy użytkownik wpisze w nią nazwę marki. Długotrwałe prowadzenie takich działań prowadzi do zwiększenia się ruchu przede wszystkim z kanałów organic, ale również referall oraz direct.
Kiedy Content Marketing generuje ruch?
Przede wszystkim to, że użytkownik sam znajdzie Twoją stronę nie jest takie oczywiste. To ty musisz znaleźć jego. Obecnie niemal każda branża cechuje się wysoką konkurencyjnością, dlatego zamiast czekać z założonymi rękami, należy podejmować próby dotarcia, do osób, które mogą być zainteresowane prezentowaną przez nas ofertą. Koszt wybicia się z reklamą na niektórych obleganych serwisach może okazać się duży, dlatego warto poszukać innych tańszych rozwiązań. Przykładem takiego działania będzie publikowanie artykułów na lokalnych serwisach, wówczas naszą stroną internetową i produktem czy usługą może zainteresować się pewna grupa osób. Wyprzedzimy konkurencję.
Musisz sprawdzać, badać i doszukiwać się, aby dowiedzieć się gdzie w Polsce, na jakim obszarze, w jakim mieście, jaka grupa docelowa może potrzebować tego co oferujesz i zrobić wszystko aby skutecznie dotrzeć do nich ze swoją reklamą. Jeśli Twoja firma posiada fizyczną siedzibę, to wato również skorzystać z wizytówek Google Maps.
Przydatne i ciekawe
Jeśli publikujesz więcej jak jeden artykuł lub zamieszczasz je co pewien czas to koniecznie zadbaj, aby mówiły one o ciekawych dla użytkownika tematach i ich nie powielaj. Nikt nie chce po raz setny czytać o tym samym. Wymyślaj kolejne tematy i wplataj informacje o swojej stronie. Zdobywaj linki, reklamuj się i zdobywaj użytkowników i klientów. Jednocześnie pamiętaj, że warto jak najbardziej zawęzić grupę docelową Twojego artykułu. Wówczas z pewnością będzie on miał lepszą konwersję, a ze względu na mniejszą konkurencję jego publikacja może okazać się tańsza.
Jeśli konkretyzujemy tworzony przez siebie artykuł i piszemy tylko na bardzo wąski temat warto aby konkretnie odpowiadał on na pytanie użytkownika i prowadził do zbudowania odpowiedniej potrzeby, której realizację może zapewnić przejście na Twoją stronę. Tytuł musi przede wszystkim zainteresować użytkownika, aby zaczął czytać. Tekst powinien być przydatny dla osoby która go czyta ale również przyjazny SEO.
Warto również umieszczać swoje artykuły na serwisach cieszących się dobrą renomą, gdyż wówczas łatwiej będzie przekonać użytkownika do naszego produktu.
Ruch czy link
Jeszcze do niedawna popularne były artykuły niskiej jakości tzw. precle. Dzięki nim można było uzyskać kilka linków dla każdej strony internetowej. Jednak takie linkowanie nie jest obecnie dobrze widziane i z pewnością nie jest poprawne. Content Marketing daje możliwość pozyskania linków, jednak nie powinniśmy go tak traktować, a raczej skupiać się na pozyskaniu dzięki niemu ruchu na naszej stronie. Aby zbudować pozycję w wyszukiwarce konieczna jest często długotrwała praca. Jednak jeśli podejdziemy do tego zagadnienia jako do formy pozyskania ruchu, to będziemy zmierzać do uzyskania nawet niewielkiej ilości użytkowników, jednak takich, którzy są zdecydowani na wykonanie konwersji.
Każda publikowana treść w ramach Content Marketingu powinna być wartościowa i odpowiednio opracowana pod kontem SEO. Jeśli tekst osiągnie sukces na partnerskiej stronie to oboje jesteście wygrani, bo strona może znaleźć się wysoko w wyszukiwarce dzięki czemu zyskasz stałą reklamę, a serwis partnerski będzie miał większy ruch. Oboje na tym skorzystacie. Pamiętaj, że możesz korzystać również z multimediów.