Sposoby na zwiększenie skuteczności działań content marketingowych
- Posted by BizPress
- On
- 0 Comments
- Call to action, Przyjazne treści SEO, Remarketing, Śledzenie linków przychodzących przez UTM, Testy A/B
Gdy działania content marketingowe jakie wykonujemy na stronie są skuteczne, to najczęściej na naszej lub klienta stronie internetowej dochodzi do zwiększenia się konwersji. Jeśli zależy nam na wzroście konwersji z pewnością warto uzyskać zdecydowanie szersze spojrzenia na to, jakie kroki wykonujemy. Poniżej prezentujemy szereg wskazówek, których zadaniem jest podpowiedzieć Ci, jak doprowadzić do zwiększenia konwersji na stronie, a przede wszystkim w artykułach.
W momencie dodania artykułu na stronę, dopiero rozpoczynamy swoją batalię o lepszą konwersję. Koniecznością jest uwzględnienie szeregu elementów, które doprowadzą do tego że użytkownik zainteresuje się tematem i będzie chciał się w niego dalej zagłębiać. I tutaj pojawia się pierwszy cel – użytkownik ma kontynuować poszukiwania klikając i przechodząc do naszej strony internetowej, aby tam uzyskać dalsze, wyczerpujące informacje.
Oto wskazówki, które mogą okazać się dla Ciebie przydatne, gdy będziesz dążyć do uzyskania konwersji z działań content marketingowych.
1. Śledzenie linków przychodzących przez UTM
Niektóre osoby podejmują rozbudowane działania content marketingowe. W takiej sytuacji może wydawać się trudne do określenia, która z naszych publikacji doprowadziła do znaczącego wzrostu sprzedaży na docelowej witrynie. W związku z tym dla poprawienie skuteczności konieczne się unikanie pogubienia się w tych parametrach. Czasem nawet, gdy statystyki pokazują, że jedna ze stron widocznie się wyróżnia, to określenie tego, który z linków wykazuje skuteczność może nie być oczywiste. Z tego właśnie powodu warto zadbać o odpowiednie uporządkowanie i skrupulatnie zbierać dane na temat kampanii content marketingowej. W tym celu polecamy wykorzystać śledzenie UTM, czyli kreator adresów URL.
Jeśli realizujesz niestandardowe kampanie reklamowe, to dzięki kreatorowi URL masz możliwość dodania do adresów URL, niepowtarzalne parametry. Dzięki nim, gdy ktoś kliknie w link na konto w Google Analytics zostaną przesłane informacje, które pozwolą na zidentyfikowanie skutecznego linku. Dzięki temu analizowanie uzyskanych kliknięć będzie zdecydowanie łatwiejsze.
2. Call to action czyli wezwanie do działania w linkach tekstowych
O wezwaniu do działania w przypadku linków tekstowych, chodzi o umiejętne dobranie anchor tekst, w taki sposób aby możliwie jak najskuteczniej zachęcał użytkowników do kliknięcia oraz przejścia dalej. Okazuje się, że istotne jest również to co znajduje się wokół takiego linku. Poleca się unikać linków, które brzmią w następujący sposób: „chcesz wiedzieć więcej kliknij tutaj”, nie poleca się również stosowania linków w formie dokładnych słów kluczowych, jak „warsztat samochodowy Gdańsk”. Takie linki wykazują niski poziom zainteresowania pośród czytelników. Jednocześnie trzeba zauważyć, że linki takie wyglądają bardzo nienaturalnie, przez co może dojść do zainteresowania się nimi przez przeglądarkę, co może mieć niedobre konsekwencje dla naszej witryny.
Pośród dobrych metod na linkowanie do innej strony lub artykułu wymienia się: zaprezentowanie pełnego tytułu artykułu – „koniecznie przeczytaj nasz artykuł na temat samodzielnego tworzenia paznokci hybrydowych”, uzupełnianie linków spersonalizowanymi komunikatami „Zobacz nową galerię najpopularniejszych zabawek/ prezentów na zbliżające się święta (15 zdjęć)”, uzupełniaj treść o linki tematyczne, jeśli Twój artykuł dotyczy grypy i przeziębień u dzieci, możesz dodać link „aby sprawdzić czy dziecko nie ma podwyższonej temperatury wykorzystaj termometr bezdotykowy”. W ataki sposób uzyskujemy możliwość zareklamowania konkretnego produktu, przy jednoczesnym zachowaniu całego kontekstu. Można również dodać cały URL lub jego skróconą formę.
3. Przyjazne treści SEO
Jeśli artykuł będzie odpowiednio zoptymalizowany pod SEO, to istnieje duża szansa, że będzie pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, a tym samym będzie generował wejścia na stronę, nawet długi czas po jego opublikowaniu na witrynie partnera.
4. Call to action w linkach graficznych
Grafika daje zdecydowanie większe możliwości przekazu niżeli sam tekst. Zaleca się więc wykorzystanie grafiki, jako boksu reklamy graficznej i zamieścić tam krótką informację dotyczącą naszego produktu. Konieczne jest jednak połączenie jej z tekstowym wezwaniem do działania. Poleca się zamieszczenie boksu z reklamą w treści artykułu poradnikowego. Metoda ta jest powszechnie stosowana przez duże portale i niektórych blogerów. W ten sposób zyskujemy możliwość reklamowania naszego produktu, kontekstowo dopasowując go do treści całego artykułu. Można również przygotować grafikę pomocną, wspierającą budowanie wizerunku.
5. Testy A/B
Możemy używać zarówno linków tekstowych, jak i graficznych. Jednak reklama zależnie od strony, na której ją publikujemy i swojego wyglądu może cieszyć się różną popularnością i dawać różne rezultaty. Działania takie możemy przeprowadzić w Google Analitics. Gdy prowadzimy takie testy na stronach zewnętrznych, to zwykle napotykamy na problem związany z tym, że nie istenieje możliwość zainstalowania w kodzie źródłowym odpowiednich kodów JavaScipt, które służą prowadzeniu takich badań. Wówczas zaleca się skonsultowanie się z redaktorem i podjęcie próby ręcznego podmienienia danych i wyciągnięcie wniosków na bazie liczby odniesień do naszej strony. Dzięki testom możemy przygotować niezwykle wartościową wersję linka, który w niektórych przypadach powoduje nawet podwojenie ilości przejść na prowadzoną przez nas stronę.
6. Nie dla reklam konkurencji w bliskim sąsiedztwie
Gdy publikujemy treści na zewnętrznych serwisach to może się zdarzyć, że wyświetlana pośrodku tekstu reklama, zwykle w formie boxu Google AdSense ukazuje reklame konkurencji. Z pewnością nie jest wskazane dla potrzebnaszego klienta, aby pośród tekstu, który pozytywnie opisuje jego produkt pojawiło się zachęcenie do wejścia na stronę konkurencji. W związku z tym zaleca się, aby zadbać o zablokowanie reklam konkurencji na naszym artykule, jeszcze zanim dokonamy jego publikacji.
7. Nasz artykuł stanowi początek ścieżki konwersji
Użytkownik podażą ścieżką konwersji, którą mu wytyczymy. Jej początkiem jest stworzony przez nas artykuł lub niekiedy wyniki wyszukiwania lub strona główna serwisu, na której umieściliśmy swoją treść. W związku z tym faktem ważny jest nie tylko artykuł, ale również odczucia użytkownika, który przemiści się od artykułu do naszej strony internetowej. Tu istotne będzie intuicyjne poruszanie się po stronie, bo nasz uzytkownik musi szybko zrozumieć, gdzie się znajduje jak również co i jak może robić. Jeśli z prostej strony na której umieściliśmy niewielką ilość treści dokonamy przeniesienia użytkownika do bardzo skomplikowanego formularza, który zawiera dużą ilość komunikatów, to duża ilość szybko zrezygnuje z podążania dalej. W związku z tym warto sprawdzać to w jaki sposób użytkownik zachowuje się na stronie, jakie są jego reakcje, współczynnik odrzuceń, czy się angażuje i spędza dużo czasu na stronie, jak również jakie wykonuje na niej akcje.
8. Wykorzystaj Remarketing
Artykuł, który stworzymy i wykorzystujemy może stanowić tylko fragment długiej i skomplikowanej ścieżki konwersji. Możemy jednak wykorzystać kliknięcia jakie pojawiają się w przypadku linków w artykułach i docierać do większej ilości osób dzięki tworzeniu kampanii remarketingowej. W ten sposób w sposób nienachalny i stosunkowo tani możemy sprawić że użytkownik wykona zakładaną przez nas akcję. Prowadzenie działań remarketingowych może bazować na Google Analistics lub Google AdWords.
9. Publikowany przez Ciebie artykuł nie jest tekstem reklamowym
Jeśli tworzysz artykuł poradnikowy to powinieneś w nim bazować głównie na potrzebach użytkownika i ich rozwiązaniu. Opisanie problemu jest dobre, szukanie rozwiązań też, jako jedno z głównych możesz podać swój produkt, ale nie pisać przez cały tekst jedynie o swoim produkcie. Możesz jako zdjęcia do artykułu, wykorzystać fotografie swojego produktu, jednak pamiętaj, aby nie stanowił on głównego tematu artykułu, bo zrazisz czytelnika.
10. Wykorzystaj już istniejącą treść i dodaj reklamę
Możemy spróbować znaleźć już istniejące artykuły i spróbować dotrzeć do użytkowników, którzy je czytają za pośrednictwem reklamy graficznej. Umieścimy ją na stronie za pomocą Google AdWords lub kontaktując się z redaktorem.
Publikując artykuły za pośrednictwem takich serwisów jak bizpress.pl pamiętaj, aby tworzyć uzyteczną dla użytkowników treść. Obecnie ludzie coraz szerzej omijają artykuły, które przede wszystkim dążą do tego, aby im coś sprzedać. Coraz mniej wierzą markom, a coraz bardziej opiniom innych osób. Pisz więc tak, aby Twój tekst rozwiązywał ich problemy, a o swoim produkcie delikatnie wspomij, tak żeby chcieli sprawdzić recenzje i rozważyli zakup lub go kupili, ale na pewno aby o nim pamiętali.